درباره دبیرستان موحد

معرفی دبیرستان موحد:

با یاری پروردگار مهربان، فعالیت خود را در بهار سال 1388 آغاز کرد . خلق فضای رشد و تعالی انسانی، همراه با ایجاد انگیزه های یادگیری درون زا از طریق افزایش توانمندی های اخلاقی ، شناختی ، عاطفی- اجتماعی و مهارتی با توجه به تفاوت های فردی ، از مهمترین اهداف فرآیند آموزشی در موحد می باشد .
عشق ورزی به تربیت انسانهای متعادل و متعالی، روحیه کارگروهی و مشارکت ، تغییرپذیری و پیوسته در حرکت بودن ، خلاقیت و مهم تر از همه احساس تعلق بالای همکاران ، والدین و دانش آموزان، پشتوانه ای ارزشمند، برای توسعه کمی و کیفی در همه ابعاد بوده است .

سخن مؤسس و صاحب امتياز:

به عصر حاضر نام های مختلفی داده اند ، ازجمله ؛ عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات ، سرعت ، بیوتکنولوژی و سرانجام عصر خلاقیت و تولید دانش .
از آنجائیکه مدارس مهد آموزش و بسترساز تولید و اشاعه تئوری ، بصیرت ، فضیلت ، فرهنگ و در نهایت پایه گذار تفکر و بینش مدیران ، رهبران ، برنامه ریزان و تصمیم گیران آینده هر کشوری است. می توانم بگویم مدارس موتور محرکه جامعه و قلب تپنده آن هستند. بنابرین باید همگام با شعار معروف : جهانی بیندیشیم و محلی عمل کنیم. در عین توجه عمیق به سرعت فزاینده تکنولوژی و با توجه به سنت های مطلوب گذشته ، آینده ای سرشار از عظمت بسازیم .

علت نام گذاري دبيرستان از زبان موسس و صاحب امتياز :

او (شهيد عليرضا موحد دانش) اولين فرزند خانواده در سال 1337 در تهران به دنيا آمد . در سال 1355 پس از اخذ ديپلم وارد دانشگاه تبريز شد و در رشته مهندسي برق به كسب علم مشغول گشت. عليرضا در فروردين ماه 1358 به عضويت سپاه پاسداران در آمد و ابتدا ماموريت حراست از بيت امام (ره) را برعهد گرفت.

شهيد موحد در زمان جنگ تحملي در پست فرماندهي خدمات شاياني انجام داد كه زبان از بيان آنها عاجز و قاصر است. سرانجام پس از عمري مجاهده در راه خدا در 13 مرداد 1362 در عمليات والفجر در منطقه عمران به شهادت رسيد. يكي از خاطراتش كه براي همرزمان تعريف مي كرد اين بود پس عمليات با دلي شكسته رو به خدا كرد و گفتم : پروردگارا ما توفيق شهادت نداشتيم. قسمت كن در همين جواني كعبه ات را، حرم رسولت را، غريبي بقيعت را زيارت كنم...
مشغول دعا و درخواست از درگاه پراز لطف خداوند بودم كه شهيد پيچك آمد. دستي به شانه ام زد و گفت : حاج علي مكه مي روي؟! يكدفعه جا خوردم و با تعجب پرسيدم : چطو مگه؟ خنديد و ادامه داد: برايم يك سفر جور شده است. اما من به دليل تدارك عمليات نمي توانم بروم. با خود گفتم شايد شما دوست داشته باشيد به مكه برويد . سر به آسمان بلند كردم . دلم مي خواست با تمام وجود فرياد بكشم : خدايا شكرت...

شهيد عليرضاموحد دانش همكلاسي و همرزم دکتر هدايي (موسس دبيرستان) بود. دکتر هدايي در ميان صحبت هايش علت نامگذاري دبيرستان را به نام موحد چنين ياد مي كند : علیرضا جواني دلير، با شهامت، با تقوي، خشرو، صبور داراي اعتقادات باطني و دروني بود. بطوريكه از ظاهرش نمي شد اين اعتقاد راسخ را تشخيص داد. يُدرَك و لا يُوصَف بود. در تاسيس اين مجموعه تعليم و تربيتي نامي پاكتر و زيباتر از موحد نيافتم.
ولذا به احترام اين شهيد مدرسه بنام ايشان نامگذاري شد. اميدواريم كه دانش آموزان و اساتيد محترم جزء رهپويان اين شهيد والامقام باشند.
و اما...

اهداف تأسیس موحد :

  1. تعمیق باورهای دینی وفضایل ومکارم اخلاقی برای دانش آموزان -
  2. تقویت روحیه کرامت اخلاقی وبسط وپرورش بینش الهی براساس قرآن کریم -
  3. توسعه وگسترش فرهنگ تحقیق وپژوهش مداری. -
  4. کشف استعدادهای برتروزمینه سازی لازم جهت رشد وتعالی -
  5. فراهم سازی محیطی سالم وبانشاط ، عاری ازهرگونه آفت های اخلاقی واجتماعی. -
  6. ایجاد محیطی - سالم برای رشد تفکر خلاق در راستای حل مسائل زندگی.
  7. پرورش توانایی های فردی و اجتماعی دانش آموزان.

دیدگاه ها، برنامه ها و اصول اساسی ما در چهار قالب ذیل انجام می پذیرد :

  • رشد علمی ( در قالب تدریس ، پژوهش و تحقیق)
  • رشد دینی ( در قالب تدریس علوم دینی و اردوهای زیارتی و سیاحتی )
  • رشد اخلاقی ( در قالب برخورد و آموزش آموزه‌های سنت اهل بیت‌(علیهم السلام) )
  • رشد اجتماعی  ( در قالب برگزاری کلاسهای کارگروهی ، ورزشی ، اردویی و مسابقات علمی و ورزشی )