اردوی کاشان

دسته بندی: اخبار مدرسه | توسط : مرتضی زاهدی | 1402/02/14

روایت اردوی کاشان- نیاسر از نگاه مشاور

در راستای تقویت روحیه دانش آموزان و آماده سازی دانش آموزان جهت امتحانات خرداد ماه، اردوی تفریحی کاشان نیاسر برای دانش آموزان تدارک دیده شد.  بدین منظور در روز جمعه مورخ ۸ اردیبهشت ماه ساعت ۵:۳۰ از مدرسه به سمت کاشان حرکت کردیم در طول مسیر در رستوران مارال برای صرف صبحانه توقف کردیم و پس از صرف صبحانه به سمت کاشان ادامه مسیر دادیم و ابتدا جهت بازدید از خانه های تاریخی عازم شهر کاشان شدیم.

اولین خانه ای که برای بازدید انتخاب شد خانه بروجردی ها بود، این خانه با معماری سنتی زیبای ایرانی اسلامی و اصیل خود حاوی داستانی بسیار زیبا می‌باشد، بعد از بازدید و بررسی خانه و آشنایی با معماری های آن دوران به خانه دیگری در همان حوالی به نام خانه طباطبایی ها رفتیم. این خانه بمانند خانه بروجردی ها داستان زیبایی برای خود داشت هر اتاق و نشیمنگاهی نمادی از معماری هوشمندانه ایرانی ها و دقت نظر آنها در معماری می باشد همچنین در این ساختمان ها گچ کاری های بسیار زیبا و آینه کاری های چشم نواز و پر از اندیشه قرار داشت،  پس از آن به سمت خانه عباسی ها ادامه مسیر دادیم خانه عباسی ها نیز مانند دو خانه قبلی خانه بسیار زیبا با معماری سنتی با قدمتی حدود دویست ساله بود

و پس از بازدید از خانه ها  برای صرف ناهار به سمت یک رستوران در شهر کاشان رفتیم، پس از صرف ناهار به منظورآشنایی با مراسم سنتی گلاب گیری و بازدید از شهر بسیار زیبای نیاسر کاشان در کوهپایه های اطراف قرار داشت حرکت کردیم. در آنجا باغ های گل محمدی دیده میشد و برای دیدن مراسم سنتی گلاب گیری و بازدید از آبشار بسیار زیبای شهر می بایست  با پای پیاده طی طریق کرد و حدود نیم ساعت طول کشید تا به آبشار زیبای نیاسر رسیدیم

جهت مشاهده مراسم گلاب گیری در راه برگشت به یکی از مغازه های بزرگی که مراسم گلابگیری در آنجا انجام میشد وارد شده و مراسم گلاب گیری را از نزدیک مشاهده کردیم و شخصی این مراسم را برای شرکت کنندگان توضیح داد و نحوه گلاب گیری و مدل های مختلفی از گلاب شامل  گلاب ساده، گلاب سنگین و گلاب دو آتشه را برای بچه‌ها تشریح کرد و تفاوت میان آنها را توضیح داد. پس از آن سوار اتوبوس شده و حوالی ساعت 21:30 به تهران رسیدیم.