اولین جلسه شورای دبیران سال تحصیلی 1403 - 1402

دسته بندی: اخبار مدرسه | توسط : مرتضی زاهدی | 1402/04/19

اولین جلسه شورای آموزشی دبیران دبیرستان موحد روز دوشنبه مورخ 11/04/1402 با حضور آقای دکتر هدایی موسس محترم دبیرستان برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آقای رسول زاده مدیر محترم دبیرستان غیر دولتی موحد ضمن خیر مقدم و تقدیر از زحمات و تلاش های دبیران در برنامه ها و فعالیت های آموزشی ، ابتدا در خصوص شایستگی ها و ویژگی های یک معلم موفق مطالبی را ارائه کردند.

و اظهار داشتند معلم باید در بعد علمی ، بعد مهارت ها و خلاقیت های حرفه ای و همچنین دربخش خصوصیات و رفتارهای شخصیتی باید مسلط و توانمند باشند و از آنجا که معلم نقش محوری در مدارس را بر عهده دارد پس بنابراین می بایست اعتماد سازی لازم نسبت به دبیرستان را در نظر داشته باشد.

احاطه و تسلط کافی به محتوای کتاب درسی و آشنایی کامل با هرگونه اصلاحات ، تغییرات احتمالی در کتاب درسی و آشنا بودن به علوم و فنون کلیات تدریس و داشتن قوه بیان به همراه جذابیت و شیوایی از جمله مهارت های یک معلم موفق می باشد.

 

در ادامه ایشان در ارتباط با وظایف تسهیل گری معلم در امر آموزش نیز مباحثی را بیان کردند.

سپس ایشان به مفاد قرارداد بین دبیران و دبیرستان اشاره کردند و اظهار داشتند انتظار داریم نسبت به بند به بند مفاد قرار داد متعهد باشند.

در ادامه آقای دکتر هدایی موسس محترم دبیرستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش همکاران و دبیران گرامی ابتدا به جمع بندی مطالب ارائه شده قبلی در مورد قدرت تکنولوژی ،تعلق خاطر به کشور ومحلی که درآن کار می کنید بحث ریاست کمپانی بزرگ تایوانی که قدرت تکنولوژیکی جهان را در اختیار گرفته وامروز جهان را را از نظر تکنولوژیکی در اختیار گرفته است.

ایشان در ادامه بحث های ذیل مطرح نمودند:

فیلترینگ وچگونگی بهره گیری ان در جهان وعلل استفاده آن در کشورها

بحث جدید در مورد ایلان ماسک و موضوع هوش مصنوعی و قرار گرفتن یک تراشه به ابعاد یک‌میلیمتر در مغز انسان

توضیح : این پروژه بر روی حیوانات مختلف ازجمله میمون وخرس کارشده وهمینطور روی چندین انسان که دارای ضایع نخایی وبیماران نابینا انجام وپاسخ بسیار مناسب بوده است

در ادامه ایشان بیان کردند : روند تکنولوژی در آینده بدلیل وجود چنین تراشه ای در مغز  موجب تغییر در روند آموزشی و یادگیری خواهد شد

در رابطه با شرکت tsmc تایوان بیان نمودند:

موریس چانگ در چین متولد شد ومدرک دکترا را در رشته مهندسی برق از دانشگاه استندفورد گرفت  و۲۵ سال در شرکت تگزاس اینسترومنت کار میکرد  ایشان به زادگاه خودش بدلیل تعلق خاطرش برگشت وشرکت tsmc را درست کرد که الان حاکمیت تکنولوژیکی جهان را بعهده گرفت چون دیگه جنگ‌،جنگ نفت نیست بلکه جنگ برسر نیمه رسانا است هرکسی فن آوری را بدست بگیرد جهان را در دست گرفته است، پس تعلق خاطر به وطن و محلی که کار می کنید بایستی در سرلوحه کار قرار گیرد.

در پایان با اشاره به بحث تدریس و معلمین بیان نمودند : لذا روش تدریس نیز بایستی متناسب با روز تغییر کند وسرعت یاد دهی بایستی متناسب با تکنولوژی ونسل جدید باشد ودر آخر در مورد اخلاق ورفتار معلمی بحث شد.