جلسه شورای دبیران در فروردین ماه 1402

دسته بندی: اخبار مدرسه | توسط : مرتضی زاهدی | 1402/01/30

جلسه شورای دبیران و مراسم افطاری

عصر روز دوشنبه مورخ 01/28/ 1402 همزمان با بیست و ششم ماه مبارک رمضان جلسه شورای دبیران دبیرستان برگزار گردید.


پس از از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران ابتدا آقای رسول زاده مدیردبیرستان مدرسه به همکاران و دبیران ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به بیان و توصیف شخصیت یک معلم خوب پرداختند.

ایشان ابتدا گزارشی از نظرات دانش آموزان در خصوص یک معلم خوب که در نظر سنجی از آنان جمع آوری شده بود ارائه کردند.

سپس ایشان به نتیجه نظر سنجی به عمل آمده توسط سازمان یونسکو از 500 دانش آموز از 50 کشور دنیا پرداختند و اظهار داشتند برای توقع و انتظار نسل جوان دانش آموز از یک معلم خوب  بی شباهتی بهم نیست و در همه فرهنگ ها، ادیان و جوامع بشری انتظار از یک معلم یکسان است.

اخلاق، دلسوزی، مهربانی، مهارت تدریس، تعهد، امانت داریف دینداری، دانش تخصصی، مهارت و کلامی و ارتباطی تعهد، تجربه و ... مواردی است که از یک معلم خوب انتظار می رود . در ادامه به نقاط قوت و ضعف و نظر سنجی از همکاران در دبیرستان اشاره کردند و اظهار داشتند باتوجه به عملکرد ضعیف برخی از همکاران احتمال همکاری در سال آنده با آنان ممکن نخواهد بود و در ادامه توصیه های نیز در خصوص آمادگی لازم همکاران برای برگزاری امتحانات طرح سوالات و مشارکت جدی با مشاوران را داشتند. و همچنین در خصوص تشکیل کلاس های جبرانی و تقویتی نیز تاکید کرده اند . در پایان از دبیران درخواست کردند پیشنهادات و طرح خود را در قالب یک برگ کاغذ A4 در ارتباط با بهبود کیفیت آموزشی و تامین نیازهای واقعی دانش اموزان حداکثر تا پایان هفته اول اردیبهشت ماه به ایشان تحویل دهند.


سپس آقای جدی نماینده محترم دبیران ضمن عرض تقدیر و تشکر از زحمات دبیران پیرامون امتحانات و دغدغه دانش آموزان و دبیران به گفت و گو پرداختند.

در ادامه آقای دکتر هدائی موسس محترم دبیرستان غیردولتی موحد ضمن خیرمقدم و تبریک ماه مبارک رمضان درمورد اینده نگری جهان در چند سال آینده تعلق خاطر داشتن به کشور ومجموعه ای که در آن کار می کنید و بحث موریس که کارمند تگزاس اینسترومنت بود و چگونگی کسب ازاطلاعات و برگشت به وطن خودش در تایوان وراه اندازی بزرگترین و پیچده ترین کارخانه نیمه های وchipset  و ساخت پیچیده ترین IC ویا همان تراشه های الکترونیکی با ابعاد بسیار کوچک با توانمندی بسیار بالا ،که هم اکنون باعث در گیری چین و آمریکا برسر این بخش از دنیا شده
است.

جناب آقای دکتر هدایی در ادامه افزود: شرکت Tsmc بزرگترین کارخانه تولید نیمه رسانا یا همان تراشه های کوچک الکترونیکی که جهان را متحول کرده است موضوع رشد جمعیت وسرعت آن و روند رشد و عدم کنترلی آن و در صورت ادامه این روند رشد به حدی افزایش پیدا خواهد کرد که به انقراض ششم‌ خواهیم رسید تحول در بخش اموزش واینده نگری در این زمینه مطح شد.

در پایان این جلسه  طی مراسم افطاری از دبیران و کارکنان دبیرستان پذیرایی به عمل آمد.