چهارمین جلسه اولیا و مربیان پایه یازدهم

دسته بندی: اخبار مدرسه | توسط : مرتضی زاهدی | 1402/04/12

بسم الله الرحمن الرحیم

آخرین نشست تخصصی اولیا و مربیان به همراه تقدیم کارنامه نیمسال دوم و تقدیر از دانش آموزان ممتاز پایه یازدهم روز چهار شنبه مورخ 07/04/1402 درمحل دبیرستان غیردولتی موحد برگزار گردید.

در ابتدای جلسه جناب آقای رسول زاده مدیر محترم دبیرستان در زمینه اهمیت مسائل انضباطی در کنار فرایند آموزش مطالبی را بیان نمودند. همچنین ایشان تاکید بر ارتباط مستمر اولیا و مدرسه در راستای ارتقای کیفیت آموزش دانش آموزان داشتند؛ در رابطه با نقش مدرسه و خانواده در زمینه رشد و تعالی ابعاد مختلف وجودی دانش آموزان نکاتی نیز بیان نمودند. ایشان با بیان این نکته که ، زمینه سازی ورود دانش آموزان به جامعه از وظایف مدرسه می باشد و در پایان در خصوص نقش پذیری دبیران و اولیای مدرسه مطالبی را اظهار داشتند.

در ادامه جلسه آقای مهری مشاور پایه دوازدهم درباره عملکرد سال گذشته دبیرستان در پایه یازدهم مطالبی به شرح  ذیل بیان نمودند:

1- فعالیت های فوق برنامه آموزشی در روز های پنجشنبه : در این باره بیان گردید کلاس های رفع اشکال در روز های تعطیل برای دروس تخصصی و عمومی نظیر زیست ، عربی ، حسابان و... جهت تقویت دانش آموزان در این دروس و همچنین کلاس های تکمیلی آموزشی دبیرستان برگزار گردیده است.

2- توضیحاتی در رابطه با برگزاری آزمون های قلم چی در طول سال تحصیلی ارائه داده شد.

3- در رابطه با برگزاری جلسات مشاوره با دانش آموزان و اولیا در طول سال تحصیلی توضیح داده شد.

4- در رابطه با جلسات شورای آموزشی و اهداف و همچنین مصوبات اجرایی آن توضیح داده شد.

5- گزارشی اجمالی و کلی درباره برگزاری اردوهای سیاحتی و علمی و همچنین پژوهشی در سال تحصیلی گذشته ارائه داده شد .

6- گزارش عملکرد دانش آموزان در امتحانات نوبت اول و دوم با استفاده از نمودار های تهیه شده تحلیل و بررسی شد.

آقای مهری مشاور پایه دوازدهم در رابطه با پایه دوازدهم و همچنین ضرورت ها و نکات پیرامون آن مطالب ذیل را ایراد نمودند:

1- عوامل رشد تحصیلی دانش آموزان

توضیح : آموزش در مدرسه توسط دبیران انجام می شود اما تمرین و تکرار که منجر به یادگیری می شود در منزل و تحت نظارات اولیا باید صورت گیرد و همچنین از دیگر مسائل مهم در این در رابطه با عوامل رشد تحصیلی ارزیابی می باشد. این ارزیابی در مدرسه با امتحانات و آزمون های مستمر تستی و تشریحی انجام می شود.

از دیگر موارد مهم عوامل رشد تحصیلی مشاوره تحصیلی و روانشناختی ( برنامه ریزی تحصیلی و برطرف کردن مسائل و مشکلات هیجانی ، استرس ، عدم تمرکز و...) می باشد.

هدف گذاری مناسب هم از دیگر موارد با اهمیت  این موضوع می باشد.

شایان ذکر است تمام این فعالیت ها در قالب رسیدگی به رشد تحصیلی دانش آموز بیان می شود.

2- محل اصلی ارتباط اولیا و دانش آموزان با مدرسه و مشاور در سامانه کارسنج می باشد.

3- در رابطه برنامه و روند اجرایی پروژه تابستان و همچنین برنامه هفتگی آن توضیح داده شد.

4- در رابطه امتحان تعیین سطح پایه دوازدهم روز سه شنبه مورخ 13 تیرماه توضیح داده شد.

5- آقای مهری با این این نکته که خط و خوشنویسی در امتحانات نهایی و همچنین فرایند آموزش و در طول زندگی دانش آموزان از اهمیت ویژه برخوردار است ، بیان نمودند، امسال دبیرستان موحد در طول پروژه تابستان کلاس خوشنویسی برای دانش آموزان تدارک دیده است و در صورت بهره گیری مناسب در فرایند نوشتاری دانش آموزان این کلاس ها در طول سال تحصیلی در برنامه هفتگی قرارداده خواهد شد.

6- در رابطه با نتیجه گیری در امتحانات نهایی و تاثیر آن در کنکور سراسری ( 50 درصد ) و  همچنین نتیجه گیری در کنکور سراسری توضیحات کاملی ارائه داده شد .

در انتهای جلسه مراسم تقدیر از دانش آموزان برتر رشته های ریاضی و تجربی به همراه اهدا لوح تقدیر و کارت هدیه به دانش اموزان با حضور اولیا آنها برگزار گردید.