کارگاه بافت شناسی پژوهشگاه رویان

دسته بندی: فعالیتهای پرورشی، فعالیتهای آموزشی | توسط : هومن توکل مقدم | 1402/11/12

کارگاه بافت شناسی پژوهشگاه رویان

به منظور آشنایی دانش آموزان با فعالیتهای پژوهشگاه رویان و مشاهده عملی تشریح و بافت شناسی اولین کارگاه پژوهشگاه رویان با موضوع بافت شناسی در روز پنجشنبه 11/12/ 1402 برگزار گردید. در این کارگاه تعدادی از دانش آموزان پایه دهم به سرپرستی مشاور پایه در این پژوهشگاه حضور یافتند.

در این کارگاه خانم طالبی مدرس مجموعه در ابتدا دانش آموزان را با آناتومی بدن آشنا کرده و جزئیات آن را در تخته برای دانش آموزان طراحی به نمایش گذاشته و مبنای تئوری این بحث را توضیح داده و روشهای نمونه گیری‌های مختلف از بدن را نام برده و شرح دادند.

 در بخش دوم ابتدا نمونه های مختلف نگهداری شده در مواد نگه دارنده به دانش آموزان نمایش داده شد و پس از آن دستگاه های مختلف که در بحث بافت شناسی و نمونه برداری مورد استفاده قرار می گیرند را نشان داده و طرز کار هر یک را برای دانش آموزان آموزش دادند و پس از آن دانش آموزان خود به نمونه گیری و برش از اجزا و سپس تهیه لام های کاربردی جهت رنگ کردن نمونه ها و بررسی آنها زیر میکروسکوپ پرداختند. در ادامه در مورد چگونگی انجام روش تحقیق برای دانش آموزان مباحثی را مطرح نمودند.

لازم به توضیح است که پژوهشگاه رویان هشتم خرداد ماه سال ۱۳۷۰ به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج‌های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری توسط زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی و گروهی از پژوهشگران و همکارانش در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران تاسیس شد.

این پژوهشگاه یک قطب تحقیقاتی و فناوری در تراز بین‌المللی، پیشگام در توسعه علم، فناوری و نوآوری در علوم زیستی با مرجعیت در علوم سلول‌های بنیادی، تولیدمثل، زیست‌فناوری، طب ترمیمی و موثر در ارتقاء سلامت جامعه است که تاکنون خدمات ارزنده ای در خدمت رسانی به مردم بخصوص در درمان نازایی و بیماران سرطانی انجام داده است.