اولین جلسه اولیا و مربیان پایه یازدهم در سال تحصیلی 1403-1402

دسته بندی: اخبار مدرسه، فعالیتهای آموزشی | توسط : مرتضی زاهدی | 1402/07/20

     در تاریخ 1402/07/18 اولین جلسه  مجمع عمومی انجمن اولیاء ، مربیان و آموزش خانواده پایه یازدهم دبیرستان موحد با حضور اولیا برگزار گردید. در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، آقای لهراسبی ضمن عرض خیر مقدم به اولیاء، رئوس برنامه های جلسه شامل بیانات مدیر و معاون دبیرستان، دبیران و ارائه گزارش از مشاور پایه یازدهم و برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان را به حضار اعلام نمودند.

     آقای رسول زاده مدیر دبیرستان ضمن خوشامدگویی به اولیاء و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به اولیاء به این نکته اشاره نمودند که هفته سوم مهر ماه الی هفته اول مهر به عنوان هفته پیوند اولیاء و مربیان نامگذاری شده، که این امر نشان از اهمیت نقش دوطرفه ی اولیاء و نظام آموزشی کشور است تا پا به پای هم امر تربیت را در مسیر درست به پیش ببرند. از آنجایی که خداوند همه ابعاد وجودی تربیت را در نهاد آدمی قرار داده است تربیت در گرو وجود باغبانی دلسوز و مهربان، کارآمد، توانا و صاحب دانش است و با توجه به حساسیت و ظرافت کار تربیت، نیاز به همکاری اولیاء می­باشد تا دو رکن اساسی تربیت یعنی خانه و مدرسه همسو و همگام در تربیت پیش بروند، بخصوص در دوره نوجوانی که دوره تلاطم است و بعضی از رفتارهای نابهنجار برای دیده شدن و ابراز وجود است که باید با ظرافت خاصی با آن برخورد شود.

     لزوم مراجعه مرتب به کارسنج جهت اطلاع از اخبار و اطلاعیه ها و نمرات دانش آموز و .... تفاوت امسال با سالهای قبل در پایه دهم و یازدهم امتحانات نهایی خواهد بود و به همین دلیل یکی از سیاستهای دبیرستان اختصاص سهم بیشتر امتحانات تشریحی برای دانش آموزان خواهد بود.

     در ادامه اقای دیانی معاون دبیرستان در خصوص موارد انضباطی و اخلاقی دانش آموزان نکاتی را به اولیاء یادآوری نمودند که خلاصه موضوعات مطرح شده به شرح زیر می باشد.

رعایت ورود و خروج منظم (حضور به موقع در مدرسه و عدم تعجیل در خروج از مدرسه)

لزوم ثبت اثر انگشت هنگام ورود و خروج ( عدم ثبت اثر انگشت باعث ارسال پیامک غیبت به اولیا خواهد شد).

اطلاع رسانی در خصوص غیبت و دلایل غیبت دانش آموزان

رعایت قوانین و مقررات مدرسه مانند: استفاده از لباس فرم، همراه نداشتن موبایل در مدرسه که در صورت مشاهده برخورد خواهد شد، اصلاح موی سر و حفظ ظاهر دانش آموزی، توجه به نظافت شخصی و...

     آقایان منصوری، انتصاری، صوابی و لشکری دبیران دروس دین و زندگی، فیزیک، حسابان و ریاضی 2 و شیمی در خصوص شیوه های آموزشی و تدریس، جزوه های آموزشی و .... مطالبی را بیان نموده و پاسخگوی سوال اولیاء نیز بودند. و بر این نکته تاکید نمودند که مطابق با واقعیتها از دانش آموزان و فرزندان خود انتظار داشته باشیم و پدر و مادر نقش پدری و مادری خود را به خوبی ایفا کنند تا دانش اموزان با خلل مواجه نشوند. ضمن اینکه درس ریاضی بسیاری از دانش آموزان دارای مشکلات اساسی و بنیانی هستند که این مساله باعت عدم یادگیری، بی انگیزگی و عدم علاقه می شود  در حالی که در رشته های تجربی و ریاضی این درس پایه و اساس دروس تخصصی دیگر می باشد.

    

در ادامه آقای  اکبرنیا مشاور پایه یازدهم ضمن بیان اهمیت آزمونهای شبانه، آزمونهای هفتگی، آزمونهای خیلی سبز و میان ترم به این نکته اشاره نمودند که به صورت ماهانه با اولیاء تماس حاصل می شود و گزارشی از روند تحصیلی دانش آموزان به اولیاء ارائه خواهد شد. در ادامه گزارش فعالیتهای صورت گرفته در پایه دهم، اقدامات انجام شده در مهر از ابتدا تاکنون را برای اولیاء تشریح و پس از آن آموزش کار با کارسنج به طور کامل برای اولیاء توضیح داده شد.

     حسن ختام جلسه نیز انتخاب اعضای انجمن اولیاء و مربیان بود که سه نفر از اولیاء انتخاب گردیدند.