کارگاه بافت شناسی پژوهشگاه رویان

دسته بندی: اخبار مدرسه، فعالیتهای آموزشی | توسط : هومن توکل مقدم | 1402/11/28

گزارش بازدید از پژوهشگاه رویان- پنجشنبه 1402/11/26   

در  ادامه سیاستهای دبیرستان موحد جهت شرکت دانش آموزان در کارگاههای تخصصی، طبق هماهنگی های به عمل آمده سومین گروه از دانش آموزان این دبیرستان که از پایه یازدهم رشته تجربی انتخاب شده بودند، به پژوهشگاه رویان اعزام شدند.

کارگاه آموزشی در ساعت 9:15 به مدرسی جناب اقای دکتر یکانی شروع شد. ایشان در ابتدا در خصوص نقش و اهمیت این گارگاههای آموزشی برای دانش آموزان سخن گفته و براین نکته تاکید نمودند که یادداشت برداری و یادگیری اصول مربوط به یادداشت برداری از مطالب کارگاهها، همایشها و ... نقش به سزایی در فهم و یادگیری مطالب ارائه شده خواهد داشت.

در ادامه ایشان به ماموریت پژوهشگاه رویان اشاره داشتند که در دو بخش پژوهش و تحقیقات و نیز درمان فعالیت می کند و با توجه به این که بیش از 30درصد از زوجهای کشور نابارور هستند ماموریت این پژوهشگاه در حوزه درمان را بسیار مهم و حیاتی معرفی نمودند. دلایل ناباروری متنوع و مختلف است اما به طور کلی سبک زندگی، تنظیم خواب، غذا، آب و هوا از عوامل بسیار مهم و موثر دخیل در این زمینه هستند که باید مورد توجه قرار گیرد. ضمن اینکه جدی گرفتن بعضی از دردها بخصوص در ناحیه شکم و پهلو بسیار ضروری است و عدم توجه به آن می تواند حتی موجب عقیم شدن افراد گردد.   

ایشان در ادامه مبحث IVF (باروری در شرایط آزمایشگاهی) را به طور کامل توضیح داده و پس از آن با استفاده از موشهای آزمایشگاهی و کالبدشکافی آنان این مساله را تشریح نمودند.

پخش انیمیشن و فیلمهای کوتاه با این موضوع از دیگر فعالیتهای این کارگاه آموزشی سه ساعت و نیمه بود.