کلاسهای خوشنویسی تابستانه

دسته بندی: اخبار مدرسه، فعالیتهای آموزشی | توسط : مرتضی زاهدی | 1402/04/27

طبق آمار سلامت وبهداشت جهانی نشان می دهد که نوشتن در قالب خوشنویسی و خط خوش در درمان و پیشگیری از ناتوانی های ذهنی و بهبود فعالیت های مغزی به نحو شگفت انگیزی تاثیر مستقیم دارد و از اختلالات عصبی و روانی مثل افسردگی نیز جلوگیری می کند .

همینطور این نکته لازم ذکر است که با عمل نوشتن به صورت دستی می توان تا حد قابل ملاحظه و چشمگیری استرس را کاهش داد و اگر این نوشتار به صورت خط زیبا و دارای حسن ترکیب و نظم تحسین برانگیزی باشد می تواند باعث ایجاد ذوق و نشاط در فرد گردد.

ا

غلب افراد جامعه بویژه جوانان و نوجوانان اهمیت واهتمام جدی به زیبانویسی وخوشنویسی قایل نیستند . از این رو در مواقعی که  ملزم به تهیه درخواست ، پیش نویس و یا هرمتنی باشند با مشکل بد خطی مواجهه می شوند. بالاخص دانش آموزانی که در جلسات مهم امتحانی ازجمله درامتحانات نهایی به گونه ای بسیار نامطلوب و با خط نامناسب و ناخوانا به سوالات امتحانات پاسخ می دهند که معلمان و تصحیح کنندگان اوراق امتحانی قادر به خواندن مطالب_اگرچه درست هم باشند_ نمی شوند. ودر این صورت این دانش آموز هست که متضرر می شود.

به همین جهت دبیرستان غیر دولتی موحد درسال تحصیلی جدید بر آن شد در دوره های آموزشی تابستانی برای دانش آموزان عزیز کلاسهای خوشنویسی با خودکار تدارک بیند.

این کلاسهای آموزشی توسط آقای دکتر مسلمی مدرس ممتاز انجمن خوشنویسی برگزار می گردد. که درصورت علاقمندی دانش آموزان در آینده کلاس های خطاطی وتذهیب و... نیز برگزار خواهد شد.