نشست تخصصی اولیا و مربیان پایه یازدهم بهمن ماه 1402

دسته بندی: اخبار مدرسه، سخنرانی های موسس، فعالیتهای آموزشی | توسط : هومن توکل مقدم | 1402/11/04

در تاریخ 04/11/1402 سومین جلسه اولیای پایه یازدهم به منظور ارائه گزارش از فعالیتهای مدرسه و ارائه کارنامه و تقدیر از نفرات برتر نوبت اول، و دانش آموزان تیم بستکبال و فوتبال که موفق به کسب مقام در مسابقات منطقه ای شده بودند، برگزار گردید.

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، آقای دکتر هدایی موسس محترم دبیرستان به ایراد سخن پرداختند. ایشان در ابتدای سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد مالی دبیرستان پرداخته و جزییات نحوه هزینه کرد شهریه های دریافتی را برای اولیاء تشریح نمودند. هزینه هایی مانند حقوق و بیمه پرسنل، خرید 4 تابلو هوشمند، خرید لبتاب، هزینه های اشتراک کارسنج، Adobe Acrobat، هزینه ورزشگاه برای زنگ تربیت بدنی، سرویس ایاب و ذهاب، و ... از جمله این هزینه­ها هستند.

ارایه گزارش از فعالیتهای مدرسه در زمینه­های مختلف، بخش دیگری از سخنان آقای دکتر هدایی بود که می توان به این موارد اشاره کرد: برگزاری آزمونهای شبانه، خیلی سبز، امتحانات هفتگی و میان ترم که طبق قرارداد منعقده با موسسه ژیوار برگزار گردید. ایشان هدف و چرایی برگزاری این آزمونها را نیز برای اولیاء تشریح نمودند.

     بارگذاری کلاسهای درس دبیران در سایت دبیرستان جهت استفاده دانش آموزان که آنان را بی نیاز از هر کلاس خصوصی می کند، برگزاری کلاسهای المپیاد شیمی، کلاسهای فوق برنامه و جبرانی، تماس با اولیاء، مشاوره حضوری خانواده و اولیاء، به منظور پیگیری وضعیت آموزشی دانش آموزان.

    ایشان ضمن تاکید مجدد بر تغییر در سیستم آموزشی کشور و لحاظ نمودن معدل دوره متوسطه دوم در کنکور، هدف از  برگزاری امتحانات میان نوبت اول با هماهنگی موسسه ژیوار را  آشنایی دانش آموزان  با سبک و نوع امتحانات نهایی بیان نموده که  همین روال در اسفندماه نیز انجام خواهد شد و تاکید شد که اولیاء تا اواخر اسفند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند چرا که شرکت در این امتحانات الزامی است.

     بیان نقش و اهمیت خانواده ها در پیشبرد اهداف آموزشی در نظام آموزشی بخش دیگری از صحبتهای آقای دکتر هدایی بود که لازم است به صورت مستمر و مداوم وجود داشته باشد تا بتوانیم به اهداف آموزشی دست یابیم. هرچندکه متاسفانه نسل جدید خود را ((همه­چیزدان)) تصور کرده، پیشرفتها و موفقیتهایی را هم که کسب می کنند حاصل نتایج خود می بینند نه راهنمایی و هدایت دیگران،  به همین خاطر با بزرگتر خود و حتی پدر و مادر دچار چالش هستند و لازم است که با لطافت و مهربانی این دوره را پشت سرگذاشت.

آقای دکتر هدایی در بخش پایانی سخنان خود به وضعیت نظام آموزشی کشور در معدل امتحانات نهایی اشاره نمودند که وضعیت بسیار بغرنج و نامناسبی دارد و ادامه این روند می تواند مشکلات سیستم آموزشی را صدچندان نماید.

     در ادامه این جلسه نفرات برتر اول تا سوم هر رشته و ممتاز و کتابخوانی لوح تقدیر و هدایای خود را دریافت نمودند.

                                                  نفرات برتر رشته تجربی

رتبه اول: امیرعلی حنفیه    معدل   82/19

رتبه دوم: آرین احمدنژاد   - علی میری خانی    معدل 03/19

رتبه سوم:  سامان محبوبی    معدل 87/18

نفرات برتر رشته ریاضی

رتبه اول: معین محمدیان                   معدل   96/18

رتبه دوم: محسن فرساداسدی – ابوالفضل حیدری مراد   معدل 95/18

رتبه سوم:  هیراد قاسمی            معدل 51/18

                              نفرات برتر مسابقه کتابخوانی